03/10/2019

Herfst

Na het krijgen van vragen zoals:
'Juuuuuuuf, waarom regent het nu elke dag? Ik wil terug de zon!'
'Juuuuuuf, zo waaien dat het buiten doet!'
'Juuuf, er liggen blaadjes op de grond '
'Juf, kijk! Een helicoptertje!'

Vertel ik de kleuters dat de herfst in het land is en dat die zorgt voor alle veranderingen.


Maandag maakten wij al een ideeënspin rond het thema zodat wij goed weten met welke elementen van de herfst wij aan de slag willen gaan. 

De dieren, de weersveranderingen en de soorten bomen en vruchten komen allemaal aan bod.


Vandaag 3/10 namen wij al eens een kijkje bij ons op het schooldomein.
Wij hebben enkele mooie bomen staan!











Met het gevonden materiaal gingen wij aan de slag.
Op allerlei mogelijke manieren zochten we op met welk bomen wij te maken hebben.
We hebben woordkaarten, boeken van de bib, de computer en de telefoon van juf Kelly.





Wij willen kastanjes poffen, beukennootjes en walnoten proeven, ravotten in het bos, ....

Op 8/10 gaan we ravotten in het bos! ;-)







Ik bezeerde mij zondag aan mijn rug. Ik bleef dus braaf op post. 











De paddenstoel was zó groot dat we Wout en Mathis vroegen er even bij te staan als vergelijking.










































Juf Tania schilde voor ons, vroeg in de ochtend, lekkere appels en peren om mee te nemen op uitstap.
Ze is toch zo een schatje!














Het verzamelde materiaal blijft nog even in de klas. We bespreken en bekijken het eerst samen.




...

groetjes,

juf Kelly

Geen opmerkingen:

Een reactie posten